Markedsføring af din håndværker virksomhed 2017-06-07T09:41:04+00:00

Få markedsført din håndværker virksomhed

Læs om hvordan du kan markedsføre din håndværker virksomhed

Af Anders Søndergaard / 13. januar 2017

Markedsføring af din håndværker virksomhed

 Sådan markedsfører du en håndværker virksomhed

Vi har efterhånden opbygget en hel del erfaring med at markedsføre TagrendeRensen i et marked, der er præget af mange håndværker virksomheder og gør-det-selv mænd. Nedenfor har vi samlet vores bedste tips vi bruger i vores daglige markedsføringsstrategi

Find din niche

Vi har fundet en lille niche, hvor vi har specialiseret os i at rense tagrender. Det har gjort det mere enkelt for os, at kommunikere vores budskab ud til vores målgruppe. Så generelt kan det være en fordel at finde netop din niche inden for dit håndværk, det gør det nemmere at kommunikere med din målgruppe og få dit budskab igennem. 

Kundeservice

Kundeservice er en yderst vigtig disciplin hvis du vil drive en succesfuld forretning. I håndværkerfaget skal du huske på, at kunderservice er en af de allervigtigste måder at “promovere” din håndværker virksomhed på. Hvis kunderne har en god oplevelse med din service, vil de ofte anbefale dig til andre i deres netværk. Samtidig har de dig i tankerne næste gang de skal bruge en håndværker.

Kommunikation er nøglen

Sørg for, at der er styr på aftalerne og mød altid kunderne med et smil.

Hold hvad du lover

Lov ikke noget du ikke kan holde, det ender bare med en skuffet kunde og dermed dårlig omtale.

Kend dine kunder

Du ved hvad du kan levere og hvilket resultat dine kunder forventer. Efterlev det altid, så du lever op til dine kunders forventninger!

Ordentlig fremtoning

Vær glad, smilende og imødekommende over for kunderne. Førstehåndsindtrykket betyder rigtig meget, så tænker over din fremtoning lige fra første sekund med din kunder. Tænk over hvordan du selv vil behandles – Tænk over hvad god kundeservice er for dig.

Yd noget ekstra

At gøre lidt ekstra ud af din service, viser overskud og at du gerne vil kunden det bedste – alle kan lide noget de “ikke” har betalt for.

Gratis markedsføring

Sociale medier som Instagram og Facebook, er gratis muligheder for at promovere din håndværker virksomhed ud i den digitale sfære. Det behøver ikke være en stort anlagt strategi, bare nogle troværdige billeder af din virksomhed der viser hvad netop jeres service kan og selvfølgelig kontaktoplysningerne på jer. Det gør det lettere for kunderne at finde dig.

Du kan bruge sociale medier i din håndværker virksomhed til:

Kundeanmeldelser

Husk at opfordre dine kunder til at bedømme din virksomhed, det skaber stor troværdig ved, at andre har “syntes godt” om din service og skaber en tættere relation til dine kunder.

Opbygge dit brand

Hvilken slags virksomhed vil du gerne være? Markedsfør din håndværker virksomhed som du gerne vil have den skal opleves. Altid tag udgangspunkt i jer selv, det skaber meget mere troværdighed.

Skabe tættere relationer

Hvad tænker dine kunder om dig? Spørg dem! Brug sociale medier til at komme i tættere kontakt med dine kunder og vær altid klar til at svare på deres spørgsmål.

WOM – Mersalg

Word Of Mouth (WOM) betyder oversat til dansk – mund til mund. Det betyder, at rygtet spredes, hvis du eksempelvis leverer en god service. For eksempel kan naboen lige fortælle over hækken, hvordan hans tagrender aldrig har været renere, eller fliserne så skinnende som nye. En god metode til, at udnytte dette kunne f.eks være ved, at uddele flyers eller visitkort i det nabolag man udfører sit arbejde. Det sender et klart signal til naboer om at i står parat, hvis de har brug for en jeres service. Giv måske 10 % rabat til naboen og til den eksisterende kunde, når han skal have udført et stykke arbejde næste gang. Før du ved af det servicerer du hele nabolaget!

Del ud af din viden. Du er eksperten!

Vis at du er eksperten inden for dit område. Du har en masse viden som kunden ikke har. Del den. For eksempel i form af blogindlæg på jeres hjemmeside, eller “tips & tricks” videoer (Se eksempler her). Husk, at bare fordi du deler guldkorn ud er det langt fra alle kunder, der begynder at gøre det selv. Det skaber et billede af, at netop din håndværkervirksomhed er eksperter og det går rent ind hos kunderne. Desuden kan områder som love, regler, håndværkerfradrag og energirenovering være noget som kunden ikke har viden om, og noget du kan give dem.

Vil du vide mere om hvordan vi bruger markedsføring hos TagrendeRensen?